با سیناژن آشنا شویم


شــرکت ســیناژن در ســال 1373 بــا هــدف تولیــد محصــولات بیوتکنولــوژی نویــن تاســیس گردید. حرکتــی کــه از همــت و ایــده­ ی چهــار متخصــص کوشــا آغــاز گردیــد و بــه بزرگتریــن تولیــد کننـده محصـولات بیوتکنولـوژی پزشـکی در منطقـه منجـر شـد.

سیناژن با این باور که ارزشــمندتریــن ســرمایه شرکت نیـروی انسـانی متخصـص، جـوان و بـا انگیـزه­ ی آن است، شرایط لازم برای رشـد و ارتقـای علمی و رفاهــی کارکنان خود را در اولویت قرار داده است. به همین دلیل تعداد زیادی از دانش آموختگان رشته­ هایی نظیر داروسازی، بیوتکنولوژی، شیمی و مهندسی ژنتیک تمایل دارند در این شرکت مشغول به کار شوند.

 

ارزش­های سازمانی

  • پاسخگویی به کلیه مسائل اجتماعی سازمان
  • نوآوری ­های علمی و خلاقیت ­های نظام­ یافته
  • ایجاد فرصت­های مبتنی بر شایستگی افراد
  • صداقت و پایبندی به اصول اخلاقی کسب و کار
  • تلاش و پشتکار در جهت بهبود مستمر سازمانی و فردی
  • سرآمدی در کیفیت محصولات، فن­ آوری­ های به کار گرفته شده و نیروی انسانی 

 

کارکنان

  • ما در سیناژن یقیــن داریــم کــه دستیابی به ماموریت­ های سازمان و اهداف کلان و تحقق استراتژی­ های شرکت جز با حضور سرمایه­ های انسانی توانمند، متخصص، جوان، با انگیزه و پر تلاش ممکن نیست. سرمایه انسانی ما، مزیت رقابتی و منبع خلق ارزش پایدار ماست. 
  • ما در یک محیط کاری دانش محور، نوآورانه، ایمن، سالم، پر انرژی و مشارکتی فعالیت کرده و فرصت را برای توانمندسازی افراد و رسیدن آنها به حداکثر استعداد های خود فراهم می کنیم.
  • ملاک عمل ما در تعاملات، احترام و پشتیبانی از یکدیگر است.

 

تنوع

در شرکت سیناژن، نیروهای ما از تمامی استان­ ها و اقوام ایرانی و همچنین ادیان و مذاهب رسمی کشور حضور دارند. 33 % درصد از کارکنان ما خانم و 67 % درصد آقایان هستند. نیروهای شایسته می­توانند جایگاه­ های شغلی بالای سازمان را از آن خود نمایند. مدیر عامل شرکت سیناژن یکی از بانوان فرهیخته و توانمند شرکت است که حدود 20 سال است مدیریت شرکت را بر عهده دارد. در این شرکت، 28 درصد از پست های مدیریتی در اختیار خانم ها است.

 

مشوق­ها و مزایای سازمانی

مشوق های مالی: پاداش  براساس نتایج ارزیابی عملکرد و براساس ضوابط و شرایط شرکت به کارکنان تعلق می گیرد.

مشوق های غیرمالی: بخشی از مشوق های غیرمالی در شرکت به صورت تجلیل و تقدیر از کارکنان نمونه یا قهرمانان ورزشی و ارائه جوایز به آنها در مراسم مختلف و با حضور اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شرکت می باشد. درج نام و تصویر کارکنان نمونه در سامانه های اطلاع رسانی شرکت روشی دیگر برای تجلیل از کارکنان برجسته است.

از سوی دیگر اگر کارکنان دارای قابلیت¬ ها و شایستگی¬ های لازم باشند، به عنوان استعداد سازمانی شناسایی شده و دارای امتیازات خاصی در آموزش و ارتقاهای سازمانی خواهند بود.

 دیگر مزایای سازمانی:  علاوه بر مشوق های مالی و غیر مالی برنامه هایی نیز برای ارتقای سلامت جسم و روان کارکنان و افزایش نشاط سازمانی و ترویج فرهنک و هنر نیز در نظر گرفته شده است.

 

محیط کاری

ساختمان­ ها و فضای کاری

  • کارخانجـات تولیـدی سـیناژن و دفتر مرکزی سیناژن بـا در اختیـار داشـتن بیـش از 37.650 متــر مربــع فضــای کار، امکانات و شرایط مناسبی را برای حضور کارکنان فراهم آورده است.
  • برای ارتقای سلامت کارکنان و کمک به افزایش نشاط سازمانی، سیناژن دارای زمین ورزش و همچنین باشگاه ورزشی است. همچنین امکانات کافی برای تنیس روی میز و فوتبال دستی نیز فراهم گردیده است.
  • جهت ترویج فرهنگ مطالعه، کتابخانه شرکت هر روز هفته آماده ارائه کتاب به کارکنان می باشد.

 

آموزش و توسعه کارکنان

  • آموزش و توسعه فردی

در سیناژن آموزش و توسعه فردی کارکنان مطابق با چشم ­انداز و استراتژی­ های شرکت از اولویت خاصی برخوردار است. ما به توسعه سرمایه­ های انسانی ­مان با دید هزینه نگاه نمی­کنیم. اعتقاد داریم که حضور همکاران در دوره­ ها نوعی سرمایه­ گذاری است که اثرات مثبت آن شامل حال سازمان، مدیریت­ ها و افراد می­گردد.

کلیـه کارکنـان بـا طـی دوره هـای آموزشـی کوتـاه مـدت و بلنــد مــدت داخلــی و خارجــی شایســتگی هــای لازم بــرای فعالیــت در مجموعــه ای دانـش محـور بـا تولیداتـی حسـاس و ارزشــمند را دارا مــی گردنــد.

  • توسعه مدیران و سرپرستان

توسعه مدیران طی جلسات منظم، با ارزیابی و خودارزیابی مدیران و سرپرستان آغاز می شود. در این جلسات افراد با ابزارها و تست های گوناگون سنجیده شده و پس از تحلیل نتایج، از سوی واحد منابع انسانی برای آنان اهداف توسعه ای در نظر گرفته می شود. فرآیند رشد و توسعه توسط واحد منابع انسانی رصد شده و مدیران و سرپرستان در ارتباط دائمی با این واحد می باشند.

  • آموزش الزامات

ما در آموزش شرکت سیناژن مدعی هستیم که یکی از بهترین سیستم­ های آموزشی را در حوزه آموزش الزامات کاری در کل کشور پیاده­ سازی نموده ­ایم. هیچ رویه­ و دستورالعملی در شرکت معتبر نمی­گردد مگر اینکه مخاطبین مرتبط با آن در دوره آموزشی ای که به صورت الکترونیکی است شرکت و نمره قبولی را کسب نمایند. سوابق آموزش این دوره­ ها در سوابق آموزشی نگهداری می­گردد. در هنگام بازنگری مدارک، آموزش مجدد رویه­ ها انجام و اطمینان حاصل می­شود که همکاران با نکات جدید رویه ­ها آشنایی پیدا کرده ­اند.

 

HSE

  • ایمنی و سلامت: 

شرکت سیناژن در راستای حفظ و ارتقاء سلامت کارکنان اقدام به استقرار سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی OHSAS18001 نموده و خود را ملزم به رعایت الزامات این استاندارد می داند. بدین منظور واحد  HSE با برقراری روش‌های اجرایی مطابق آیین نامه های حفاظت فنی و ایجاد فرهنگ توجه به HSE ، فراهم نمودن تسهیلات، تجهیزات ایمن و سالم و حفظ و نگهداری آنها در شرایط ایمن، در مسیر ایجاد محیط کاری با حداقل حوادث کوشش می نماید. همچنین از طریق پایش عوامل زیان آور محیط کار و پایش سلامت کارکنان ( برگزاری معاینات دوره ای و اختصاصی مطابق آیین نامه  مرکز سلامت محیط و کار)  در جهت پیشگیری از بیماری های شغلی و حفظ سلامت کارکنان تلاش می نماید.

  • محیط زیست:

شرکت سیناژن در راستای حفظ محیط زیست، اقدام به استقرار سیستم مدیریت محیط  زیست ISO14001 نموده و خود را ملزم به رعایت الزامات زیست محیطی کشوری و بین الملل نموده است و از طریق پیشگیری از آلودگی محیط زیست ناشی از فعالیتهای  تولیدی و خدماتی، مدیریت پسماند و مصرف بهينه منابع و انرژي، کاهش عوامل بالقوه آسیب‌رسان و تأثیرات سوء زیست محیطی طرح‌های جدید و توسعه‌ای به حداقل میزان ممکن، در جهت حفظ محیط زیست تلاش می کند.

 

آموزش:

با توجه به اهمیت آموزش در سیستم مدیریت HSE و نقش آن در کاهش حوادث، بیماری های شغلی و آسیب های زیست محیطی و در نتیجه ارتقاء سطح آگاهی و فرهنگ HSE، واحد HSE نسبت به نیازسنجی آموزشی، برنامه ریزی و اجرای دوره های آموزش عمومی و تخصصی مرتبط با ایمنی، سلامت و محیط زیست با همکاری واحدآموزش اقدام می نماید.

 

پیشرفت حرفه ای کارکنان

افرادی که قادر به مدیریت زمان هستند و از سرعت عمل بالایی برخوردارند علاقه مند به کار در محیط با تجهیزات مدرن وپیشرفته هستند از انجام کارهای چالشی لذت می برند منعطف بوده و ضمن مسئولیت پذیری توانایی زیادی در کار تیمی دارند می توانند در سیناژن به سرعت توسعه پیدا کرده واز کار خود لذت ببرند.

بهمن1398 / مدیریت منابع انسانی / شرکت سیناژن
مطالب مرتبط: